Τροχοί & TIR

Στη Βουλή η κατάργηση της δωρεάν διέλευσης οχημάτων από διόδια της Εγνατίας

Για όλους τους επαγγελματίες του Έβρου αλλά και των υπόλοιπων παραμεθορίων περιοχών καθώς και για τους ανέργους.
Δευτέρα 22/06/2026 - 14:44
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Το σοβαρό θέμα της κατάργησης του μέτρου της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια της Εγνατίας, για όλους τους επαγγελματίες του Έβρου αλλά και των υπόλοιπων παραμεθορίων περιοχών καθώς και για τους ανέργους, φέρνουν με Ερώτηση τους στη Βουλή, 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία του βουλευτή Δράμας και Τομεάρχη Εσωτερικών, Θ. Ξανθόπουλου.

Λίγες ημέρες πριν ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης είχε εκφράσει με ανακοίνωσή του, την έντονη ανησυχία, αγανάκτηση και απόλυτη αντίθεση του στην αναστολή του μέτρου. Αναστολή που έρχεται ως απόρροια της εφαρμογής της Σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας, στην οποία η κυβέρνηση απέφυγε να διασφαλίσει ως αδιαπραγμάτευτο όρο, τη διατήρηση της συγκεκριμένης της απαλλαγής που είχε καθιερωθεί με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (ΦΕΚ 4156/Β’/29-11-2017), της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με την ως άνω υπουργική απόφαση, προβλεπόταν δωρεάν διέλευση από τα διόδια της Εγνατίας για τους μόνιμους κατοίκους των όμορων περιοχών, τα οχήματα των επαγγελματιών και τους ανέργους, Μετά την υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας, η κυβέρνηση, απαντώντας σε προηγούμενη Ερώτησή μας για την καθυστέρηση εφαρμογής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των απαλλαγών από την Παραχωρησιούχο Εταιρεία της Εγνατίας, μας ενημέρωσε ότι με επιστολή του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στις 30-12-2025, σε εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του ν. 5260/2025, δόθηκε  εντολή στην Παραχωρησιούχο εταιρεία «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Α.Ε.», όπως από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης και για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, εφαρμόσει τις απαλλαγές  από την καταβολή διοδίων τελών στο Έργο Παραχώρησης οι οποίες προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του  άρθρου 1 της από 27-11-2017 απόφασης του Υπουργού Υποδομών και  Μεταφορών, δηλ. για τους κατοίκους. Η πλατφόρμα ενεργοποιήθηκε τελικά από την Παραχωρησιούχο στις 13-3-2026 και η διετής αναστολή πληρωμής τελών διοδίων αφορά όσους διαμένουν με κύρια κατοικία στις παραπάνω περιοχές και όχι τα οχήματα των επαγγελματιών και των ανέργων!

Οι επαγγελματίες δικαίως διαμαρτύρονται για την εξέλιξη αυτή, και καταγγέλλουν την κυβέρνηση για αποκλεισμό και πλήρη εγκατάλειψη της περιοχής καθώς επιβαρύνονται οικονομικά για την άσκηση της επαγγελματικής και επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, επισημαίνεται στην Ερώτηση. “Η κυβερνητική αδιαφορία υπονομεύει την οικονομική ανάπτυξη και πλήττει την κοινωνική συνοχή στην ευαίσθητη περιοχή του Έβρου αλλά και των άλλων παραμεθόριων περιοχών”, τονίζουν οι βουλευτές προσθέτοντας ότι η απαλλαγή δεν αποτελεί προνόμιο αλλά αντισταθμιστικό μέτρο και ελάχιστη αναγνώριση των αντικειμενικών μειονεκτημάτων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του Έβρου αλλά και όλων των άλλων παραμεθόριων περιοχών, λόγω της γεωγραφικής τους θέσης και του αυξημένου κόστους μετακίνησης και μεταφοράς αγαθών.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, γιατί η κυβέρνηση δεν συμπεριέλαβε στη σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το σημαντικό μέτρο της απαλλαγής των επαγγελματιών και των ανέργων, με ποιο τρόπο προτίθεται να αποκαταστήσει την κατάφωρη αδικία και αν σκοπεύει να λάβει κάποια άλλα αντισταθμιστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της σοβαρής οικονομικής επιβάρυνσης των επαγγελματιών των παραμεθορίων περιοχών.

PreviousNext