Τροχοί & TIR

Πουλήθηκε η Iveco!

Ο αγοραστής και το τίμημα
Παρασκευή 01/08/2025 - 17:51
Κοινοποίηση στα Social Media
iveco sold

Μετά από μήνες φημών και διαπραγματεύσεων, η Iveco ήρθε σε συμφωνία με την TataMotors, η οποία θα εξαγοράσει το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων με συνολικό τίμημα που φτάνει τα 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Των διαπραγματεύσεων ηγήθηκε η Exor, η εταιρεία συμμετοχών της οικογένειας Ανιέλι που, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος του Iveco Group, και πολλών άλλων εταιρειών με πιο σημαντικές τις Stellantisκαι Ferrari.

Είχε προηγηθεί η πώληση της μονάδας για την αμυντική βιομηχανία της Iveco στην επίσης ιταλική Leonardo, για 1,7 δισ. Για το συγκεκριμένο κομμάτι υπήρξε ενδιαφέρον από πολλές ευρωπαϊκές εταιρίες, η ιταλική κυβέρνηση έθεσε όμως βέτο, και απαίτησε την πώληση σε εγχώριο υποψήφιο, για εθνικούς λόγους. Αυτή η πώληση άνοιξε τον δρόμο για την πώληση και της μονάδας κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, καθώς φημολογείται έντονα ότι, η οικογένεια Ανιέλι θέλει να απεμπλακεί από την αυτοκινητοβιομηχανία και να εστιάσει σε άλλους κλάδους. 

Η ινδική Tata Motors, η οποία κατέχει τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover, αναμένεται να πληρώσει περίπου 3,8 δισ. ευρώ για τις μη αμυντικές δραστηριότητες της Iveco, αφού αναλάβει το 27% των οικονομικών μετοχών της Exor στον όμιλο. Η συγχώνευση θα δώσει στον ινδικό όμιλο τη δυνατότητα (και την κλίμακα) να ανταγωνιστεί τους παγκόσμιους αντιπάλους του, Daimler Truck και Scania, που ανήκει στη Volkswagen.

Η προσφερόμενη τιμή των 14,10 ευρώ ανά μετοχή αντιπροσωπεύει premium έως και 41% με βάση τη μέση τιμή των μετοχών της Iveco τους τελευταίους τρεις μήνες, μετά την αφαίρεση ενός ειδικού μερίσματος που συνδέεται με την πώληση των δραστηριοτήτων της στον τομέα της άμυνας.

Πολλές απόπειρες πώλησης στο παρελθόν, ελπίδα για το μέλλον

Προηγούμενες προσπάθειες πώλησης της Iveco, η οποία απασχολεί περισσότερους από 36.000 εργαζόμενους -14.000 στην Ιταλία- απέτυχαν λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα της δραστηριότητάς της στον τομέα των αμυντικών οχημάτων. Σύμφωνα με τους λεγόμενους κανόνες «χρυσής εξουσίας», η ιταλική κυβέρνηση έχει δικαίωμα βέτο σε συμφωνίες που αφορούν περιουσιακά στοιχεία που δραστηριοποιούνται σε στρατηγικούς για τη χώρα τομείς.

«Η προσφορά θα ενώσει δύο επιχειρήσεις με εξαιρετικά συμπληρωματικά χαρτοφυλάκια προϊόντων και ικανότητες, χωρίς ουσιαστικά καμία αλληλεπικάλυψη στον βιομηχανικό και γεωγραφικό τους αποτύπωμα», δήλωσαν οι Tata και Iveco. Ο ενιαίος όμιλος θα έχει σημαντική παγκόσμια παρουσία, με πωλήσεις άνω των 540.000 μονάδων ετησίως και έσοδα περίπου 22 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Iveco, η οποία πέρυσι πραγματοποίησε το 74% των εσόδων της στην Ευρώπη, θα μπορούσε να αποδειχθεί μια καλή επιλογή για την Tata Motors, σύμφωνα με αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ινδικός κατασκευαστής ελέγχει την Jaguar Land Rover στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά δεν έχει σχεδόν καμία παρουσία, ούτε κατασκευαστική δραστηριότητα, στην ευρωπαϊκή βιομηχανία επαγγελματικών οχημάτων.

Η Ivecoείναι σήμερα η μικρότερη εταιρεία μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών φορτηγών στην Ευρώπη - μια αγορά στην οποία ηγούνται η Volvo Τrucks, η Daimler Truck, και η Traton. Για πολλούς, ανοίγει πλέον ένα νέο «παράθυρο ευκαιρίας», ενώ εχέγγυο ενός καλύτερου μέλλοντος για την Iveco μπορεί να θεωρηθεί η εντυπωσιακή επιχειρηματική ανάκαμψη της Jaguar Land Rover από τη στιγμή που την εξαγόρασε ο ινδικός κολοσσός. 

Με πληροφορίες από Reutersκαι FinancialTimes

 

 

PreviousNext