Η νέα γενιά του αρχετυπικού μεσαίου van της Volkswagen είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, διαφέρει σε όλα από το προηγούμενο Transporter 6.1 διαθέτει σημαντικά βελτιωμένα στοιχεία εκμετάλλευσης, και διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας.
Το νέο Transporter της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα αντικαθιστά το Transporter 6.1, και είναι τελείως διαφορετικό από το μοντέλο τη θέση του οποίου παίρνει στη γκάμα, σε κάθε του πτυχή: σασί, γραμμή μετάδοσης κίνησης, αμάξωμα και καμπίνα, είναι καινούργια.
Το στοίχημα για τη Volkswagen ήταν να δώσει στους πελάτες όλα τα πλεονεκτήματα του νεότερου μεσαίου van της αγοράς, χωρίς να απωλέσει την ταυτότητα και την κληρονομιά ενός μοντέλου με βαριά κληρονομιά, πραγματικά μυθικού ανάμεσα στα ελαφρά επαγγελματικά των τελευταίων δεκαετιών.
Αλλαγές παντού
Καταρχάς, και προτού παραθέσουμε τη μεγάλη λίστα των αλλαγών, το ίδιο το αμάξωμα είναι μεγαλύτερο: το νέο Transporter έχει μήκος 5.050 χιλιοστά στη στάνταρ έκδοση, που αντιστοιχεί σε αύξηση 146 χιλιοστών σε σύγκριση με το T6.1 (που καταργήθηκε). Το μεταξόνιο αυξήθηκε παράλληλα κατά 97 χιλιοστά στα 3.100. Προαιρετικά, τα Transporter διατίθεται με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 400 χιλιοστά (συνολικό μήκος: 5.450 χιλ.). Το Transporter ως φορτηγό με καρότσα διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό το μακρύ μεταξόνιο. Στα 2.032 χιλιοστά, προσφέρει εξωτερικό πλάτος κατά 128 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου του (εξαιρουμένων των εξωτερικών καθρεφτών).

Πρωτοσέλιδη είδηση είναι αναμφίβολα η αύξηση του χώρου φόρτωσης ανάμεσα στους θόλους των τροχών κατά 148 ολόκληρα χιλιοστά. Στις βασικές εκδόσεις, το ύψος είναι 1.983 χιλ. (κανονική οροφή). Με κύκλο στροφής μόλις 11,9 μέτρα (κανονικό μεταξόνιο), η νέα γενιά είναι και αρκούντως ευέλικτη και εύκολη στην πόλη και στο μανουβράρισμα.
Μοναδικό, δωρικό ντιζάιν
Ο Albert Kirzinger, επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα, αναφέρει ότι, «ένα δευτερόλεπτο είναι αρκετό για να αναγνωρίσει κανείς αμέσως το Transporter, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί από το πρώτο έως το τελευταίο χιλιοστό, ως διάδοχο του T6.1 και αποτελεί μέλος της οικογένειας Bulli». Η αλήθεια είναι πως ο Kirzingerκαι η ομάδα του έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά –το σχήμα, ενώ είναι ολοκαίνουργιο, είναι αναγνωρίσιμο από μακριά.
Σύμφωνα με την εταιρεία, «παντού υπάρχουν διακριτικές αναφορές του T5 στο σχήμα της μάσκας του ψυγείου, του T6.1 στους προβολείς και του T1 στη χαρακτηριστική του διαύγεια. Ωστόσο, όλα αυτά τα στοιχεία έχουν εξελιχθεί σημαντικά, διαμορφώνοντας ένα εντελώς νέο design για το νέο Volkswagen Transporter. Οι εντυπωσιακοί προβολείς LED δεν είναι μόνο ένα κομβικό στοιχείο του σχεδιασμού, αλλά συμβάλλουν και στη δυναμική παρουσία των νέων μοντέλων, καθιστώντας το Transporter αναγνωρίσιμo μέσα στο πλήθος.»

Σημαντική αύξηση των στοιχείων εκμετάλλευσης, διαμορφώσεις
Ο αποθηκευτικός χώρος του πάνελ van με το στάνταρ μεταξόνιο και κανονική οροφή έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 10%, φτάνοντας τα 5,8 m³. Στην έκδοση με μακρύ μεταξόνιο και υψηλή οροφή, ο αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται πλέον στα 9,0 m³.
Ο χώρος φόρτωσης των εκδόσεων με μακρύ μεταξόνιο μπορεί να φιλοξενήσει τρεις ευρωπαλέτες, ενώ το μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο φορτίο έχει αυξηθεί στα 1.330 κιλά, δηλαδή +130 σε σχέση με τον προκάτοχο. Το μέγιστο φορτίο ρυμούλκησης, ανέρχεται σε 2,8 τόνους (από 2,5 τόνους), ανάλογα με το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την έκδοση.

Οι βασικές διαμορφώσεις αμαξώματος είναι 13, με βάση τα πάνελ van, kombi με έως 9 καθίσματα, και διπλοκάμπινο με dropsideκαρότσα, με εκατοντάδες φυσικά δυνατότητες συνδυασμών μεταξονίου, ύψους οροφής, αριθμό καθισμάτων και εξοπλισμού. Να σημειωθεί ότι, για πρώτη φορά μπορεί να παραγγελθεί και το μοντέλο με το στάνταρ μεταξόνιο με υψηλή οροφή.
Τα επίπεδα εξοπλισμού… 19, επίδοση πιθανότατα ρεκόρ, και περιλαμβάνουν μοντέλα όπως τα φοβερά PanAmericana (και σε πάνελ van). Η χρωματική παλέτα που προσφέρεται στον πελάτη είναι κι αυτή ατελείωτη με 49 επιλογές, μερικές από τις οποίες προσφέρονται για πρώτη φορά από την εταιρεία.
Καμπίνα
Η εκκίνηση του νέου Transporter γίνεται με το κουμπί εκκίνησης του συστήματος Keyless Start στο επάνω μέρος του Cockpit. Αριστερά και δεξιά από αυτό, το νέο ψηφιακό «τοπίο» του Cockpit βασίζεται σε έναν οπτικό άξονα. Αποτελείται από τα ελεύθερα διαμορφώσιμα όργανα 12 ιντσών (Digital Cockpit με διάμετρο 30 εκ.) και την οθόνη αφής 13 ιντσών στην κεντρική κοσνόλα (διάμετρος 33 εκ.), του βασικού συστήματος Infotainment (συμπεριλαμβανομένου του DAB+ και του App-Connect Wireless για Apple CarPlay / Android Auto). Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με κουμπιά που είναι εύκολο να χειριστεί ο επαγγελματίας ακόμη και όταν φοράει γάντια.

Όπως το Multivan και το ID. Buzz, το νέο Transporter διαθέτει τώρα επίσης ηλεκτρονικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold, στο ταμπλό, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο. Όπως και πριν, ο μοχλός επιλογής ταχυτήτων για τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Οι αυτόματες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με δύο ποτηροθήκες στην ίδια θέση· ο χώρος αυτός μπορεί να κλείσει με μια περσίδα. Υπάρχουν επίσης, πρόσθετες ποτηροθήκες και πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι για κάθε είδους σκεύη στο επάνω τμήμα του ταμπλό.

Ντίζελ, ηλεκτρικό και plug-in hybrid
Oι επιλογές ως προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης είναι πολλές και περιλαμβάνουν όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες. Τη μερίδα του λέοντος φυσικά, αναμένεται να αποσπάσουν οι διάφορες εκδόσεις του δίλιτρου ΤDI, ειδικά στην έκδοση ισχύος 110 PS, ο οποίος αναπτύσσει μέγιστη ροπή 310 Nm.
Η κατανάλωση κατά WLTP του συγκεκριμένου van με κοντό μεταξόνιο (NWB) και μηχανικό κιβώτιο είναι 6,9 λίτ./100 χλμ., (η χαμηλότερη ολόκληρης της γκάμας) ενώ με μακρύ μεταξόνιο (LWB) είναι 7,0. Ο TDI των 150 PS παρέχει μέγιστη ροπή 360 Nm. Υπάρχει επίσης και ο κορυφαίος σε ισχύ με τα 170 PS, ενώ οι δύο τελευταίοι συνδυάζονται και με σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Οι επιλογές ως προς τα κιβώτια ταχυτήτων είναι ανάμεσα σε μηχανικό έξι σχέσεων και σε αυτόματο οχτάρι.

Η plug-in υβριδική (eHybrid) έκδοση που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση παρέχει συνολική ισχύ συστήματος 171 kW (232 PS). Ο βενζινοκινητήρας των 2,5 λίτρων αποδίδει μέγιστη ροπή 320 Nm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ροπή 205 Nm. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες διατίθενται επίσης με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, θα ανακοινωθούν αργότερα. Τα μοντέλα με υβριδικό σύστημα plug-in είναι προσθιοκίνητα και θα είναι διαθέσιμα από τις αρχές του 2026.
Οδήγηση
Όλες οι εκδόσεις του πάνελ van από την κορυφαία έκδοση ισχύος (170 PS) και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μέχρι την τυπικά εισαγωγική των 110 PS(και πλέον αποδοτική κατά WLTP) χαρακτηρίζονται από ώριμα δυναμικά χαρακτηριστικά και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα των ενδείξεων του στροφόμετρου . Εκκινώντας, η κορυφαία περιφερειακή και απευθείας ορατότητα με τα μεγάλα κρύσταλλα, η σωστή στήριξη του καθίσματος, και το απόλυτα επίπεδο και ελεύθερο από εμπόδια δάπεδο προδιαθέτουν θετικά.

Το τιμόνι είναι πούπουλο στο μανουβράρισμα, χωρίς να χάνει πολύ σε ακρίβεια στην εθνική ή την επαρχιακή οδό. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει να κάνει όλες τις αλλαγές στο σωστό τάιμινγκ και με τη συνδρομή (στην κορυφαία έκδοση ισχύος) 390 Nmροπής το Transporter επιταχύνει με καταιγιστικούς ρυθμού. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, και μόνο ένα θρόισμα από τους εξωτερικούς καθρέπτες ακούγεται, με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Η ανάρτηση είναι σχεδόν υπεράνω κριτικής, καθώς δεν έδειξε να προβληματίζεται πουθενά, ακόμη και περνώντας πάνω από βαθιά εγκάρσια χαντάκια. Η απόσβεση δεν προβλημάτισε πουθενά, και το φρενάρισμα είναι προοδευτικό, και απόλυτα πειστικό σε ό,τι έχει να κάνει με το ρυθμό επιβράδυνσης και την εν γένει αποτελεσματικότητα.
Στο δια ταύτα, δεν υπήρχε κάποια έκπληξη στις σημειώσεις μας. Αναμενόμενα, το νέο Transporter εκμεταλλεύεται όλα τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας, και υπερκαλύπτει σχεδόν κάθε προσδοκία των επαγγελματιών πελατών. Είναι το νεότερο μεσαίο van της αγοράς, με όλο το «λούστρο» στην κατασκευή και τη ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά που αυτό συνεπάγεται.
Αγγίζει το άριστα σε ό,τι έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, και με τα στοιχεία εκμετάλλευσης, ειδικά το μεγάλο ωφέλιμο φορτίο και ως μπόνους τον πληθωρικό βασικό εξοπλισμό είναι πραγματικά μεγάλο δέλεαρ για τον επαγγελματία που αναζητά νέο αυτοκίνητο στην κατηγορία.
Όσο για το ερώτημα των φίλων της φίρμας αν διατηρεί το DNA και την «ψυχή» του ορίτζιναλ Transporter, η απάντηση είναι καταφατική –και να μην ήταν, ως πρόταση αγοράς το νέο «Bulli» είναι εξαιρετικό.

Τα πάντα στάνταρ
Σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, υπάρχουν δύο ντουζίνες συστήματα που περιλαμβάνουν ό,τι τελευταίο έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία, από αναγνώριση οδικής σήμανσης μέχρι κάμερα 360ο και FrontAssist.
Η σημαντική είδηση όμως είναι ότι, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα έχει επεκτείνει σημαντικά τον βασικό εξοπλισμό των νέων μοντέλων Transporter σε σύγκριση με τους προκατόχους τους, δημιουργώντας ένα άκρως δελεαστικό στάνταρ πακέτο εξοπλισμού, το οποίο, πέρα από τα πολλά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, περιλαμβάνει:
- Προβολείς LED, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης μεγάλης σκάλας φώτων Light Assist
- Πίσω φώτα LED, ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης με λειτουργία Auto-Hold
- Ψηφιακά όργανα 12 ιντσών (Digital Cockpit), σύστημα infotainment (με DAB+, Apple CarPlay
- Android Auto, online υπηρεσίες και οθόνη αφής 13 ιντσών)
- Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών
- Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Start
- Αισθητήρας βροχής
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Lane Assist
- Σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Front Assist και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
- Eξωτερικοί καθρέφτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι
- Πίσω δίφυλλη πόρτα με Θερμαινόμενο πίσω παράθυρο
- Διπλό κάθισμα συνοδηγού με σύστημα φόρτωσης μακριών αντικειμένων ( Load through) και
- αναδιπλούμενο τραπέζι
- Πλήρες διαχωριστικό με σταθερό παράθυρο
- Radio με έγχρωμη οθόνη αφής και wireless App Connect(Ασύρματη σύνδεση με Apple
- CarPlay και Google Android Auto) 2 υποδοχές USB (type C) στο ταμπλό, 4 Ηχεία
- Αυτόματος κλιματισμός Climatronic
- Κάμερα οπισθοπορείας «Rear View»
- Αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω
- Cruise control με predictive speed limiter
- Λαστιχένιο δάπεδο στον χώρο φόρτωσης
- Πλαϊνή επένδυση έως την μέση στον χώρο φόρτωση
- 8 δακτύλιοι πρόσδεσης για στερέωσης κα συγκράτησης φορτίων στον χώρο φόρτωσης
- Φωτισμός χώρου φόρτωσης με φώτα LED στην οροφή
- 8 δακτύλιοι πρόσδεσης για στερέωσης κα συγκράτησης φορτίων στον χώρο φόρτωσης
- Υψηλής ποιότητας ριγέ υφασμάτινα καλύμματα καθισμάτων
- Κονσόλα οροφής
Περισσότερα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στον διαμορφωτή της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα
Διαστάσεις
|
|
Συνολικό μήκος (κανονικό μεταξόνιο): |
5.050 mm |
Μεταξόνιο (κανονικό): |
3.100 mm |
Συνολικό μήκος (μακρύ μεταξόνιο): |
5.450 mm |
Μεταξόνιο (μακρύ): |
3.500 mm |
Ύψος: |
1.984 mm |
|
|
Πλάτος (χωρίς εξωτερικούς καθρέφτες): |
2.032 mm |
Κύκλος στροφής (NWB): |
12,5 m |
Χωρητικότητα / ωφέλιμο φορτίο / ελκτική ικανότητα
Χωρητικότητα Van: 5,8 m 3
Χωρητικότητα Van (LWB, ψηλή οροφή): 9,0 m 3
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανάλογα με την έκδοση: έως 1,33 τόνους
Μέγιστη ελκτική ικανότητα ανάλογα με την έκδοση: έως 2,8 τόνους (12 % κλίση)
Εκδόσεις αμαξώματος
Transporter Van |
Βασικός εξοπλισμός
Μεταξόνιο κανονικό |
Προαιρετικά
Μεταξόνιο μακρύ |
– |
Θέσεις 2 έως 3 |
Εκδόσεις κινητήρων
Τύπος |
Ισχύς |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης |
|
Τransporter 2.0 TDI |
Diesel |
81 kW (110 PS) |
6-τάχυτο μηχανικό |
Εμπρός κίνηση |
Transporter 2.0 TDI |
Diesel |
110 kW (150 PS) |
6-τάχυτο μηχανικό |
Εμπρός κίνηση |
Transporter 2.0 TDI |
Diesel |
110 kW (150 PS) |
8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός κίνηση |
Transporter 2.0 TDI |
Diesel |
110 kW (150 PS) |
8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
4MOTION |
Transporter 2.0 TDI |
Diesel |
125 kW (170 PS) |
8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός κίνηση |
Transporter 2.0 TDI (όχι καρότσα διπλή καμπίνα) |
Diesel |
125 kW (170 PS) |
8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
4MOTION |
Χρώματα
Εξωτερικό χρώμα |
Ονομασίες χρωμάτων |
4 μη μεταλλικά χρώματα (βασικός εξοπλισμός): |
"Clear White", "Dark Indigo Blue", "Intensive Red", "Stone Grey" |
5 μεταλλικά χρώματα (προαιρετικά): |
"Graphite Dust", "Light Grey", "Mid Blue", "Midnight Black", "Warm Green" |
49 ειδικά χρώματα (προαιρετικά): |
Εταιρικά χρώματα |