Τροχοί & TIR

Αντίδραση ΠΑΣΟΚ στις προθέσεις Κυρανάκη για τις διαγωνιστικές διαδικασίες του συγκοινωνιακού έργου

Σοβαρός κίνδυνος αποκλεισμού των τοπικών ΚΤΕΛ και αποδιάρθρωσης της αστικής συγκοινωνίας στα Ιωάννινα
Πέμπτη 18/12/2025 - 17:00
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και αναπληρωτής γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Ιωάννης Τσίμαρης, αναδεικνύοντας τον σοβαρό κίνδυνο αποκλεισμού των τοπικών ΚΤΕΛ και αποδιάρθρωσης της αστικής συγκοινωνίας στα Ιωάννινα.

Σύμφωνα με στοιχεία και επίσημη επιστολή του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Α.Ε., το Υπουργείο φέρεται να εξέτασε αιφνιδιαστικά την εγκατάλειψη του μέχρι σήμερα σχεδιασμού για ξεχωριστούς διαγωνισμούς ανά Περιφέρεια και Περιφερειακή Ενότητα και τη μετάβαση σε ένα υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο. Το μοντέλο αυτό προβλέπει δύο ενιαίες παραχωρήσεις ανά Περιφέρεια, μία για το σύνολο του αστικού έργου και μία για το σύνολο του υπεραστικού.

Όπως επισημαίνει ο κ. Τσίμαρης, η επιλογή αυτή δημιουργεί ανυπέρβλητα οικονομικά και τεχνικά εμπόδια συμμετοχής για τους τοπικούς παρόχους και τα ΚΤΕΛ, οδηγώντας ουσιαστικά στον αποκλεισμό τους από τους διαγωνισμούς και ευνοώντας μεγάλους διεθνείς ομίλους. Παράλληλα, τονίζει ότι το προτεινόμενο μοντέλο αποκλίνει ουσιωδώς από τις ευρωπαϊκές πρακτικές, οι οποίες στηρίζονται στην κατάτμηση του έργου, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και στη συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, επισημαίνοντας ότι η απομάκρυνση της αστικής συγκοινωνίας από τον τοπικό πάροχο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τις θέσεις εργασίας, την τοπική οικονομία, αλλά και για την αξιοπιστία και τη συνέχεια της παρεχόμενης συγκοινωνιακής υπηρεσίας, ειδικά σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών.

Με την ερώτησή του, ο κ. Τσίμαρης ζητά από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του Υπουργείου, να παρουσιάσει τα κριτήρια και τις μελέτες που τεκμηριώνουν την επιλογή του συγκεντρωτικού μοντέλου, να εξηγήσει πώς θα διασφαλίζεται η συμμετοχή των ΚΤΕΛ και των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και να εξετάσει εκ νέου τη διατήρηση της κατάτμησης του έργου σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας ή γραμμών.

Σε δήλωσή του, ο Ιωάννης Τσίμαρης υπογραμμίζει ότι «η δημόσια συγκοινωνία δεν είναι πεδίο πειραματισμών ούτε χώρος αποκλεισμού των τοπικών κοινωνιών», τονίζοντας ότι αποτελεί βασικό πυλώνα κοινωνικής συνοχής και πρέπει να σχεδιάζεται με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, τη βιωσιμότητα και τη στήριξη των τοπικών φορέων. Πηγή: epirusgate.gr

Previous