Τροχοί & TIR

Προς μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση όλα τα ΚΤΕΛ, αστικά και υπεραστικά

Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR βρέθηκε σήμερα στην ΠΟΑΥΣ (Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών) ζητώντας την άποψη και τη θέση του προέδρου της, Σοφοκλή Φάτσιου.
Πέμπτη 20/11/2025 - 13:40
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Ρεπορτάζ: Μανώλης Αγριμανάκης

Με μια απότομη στροφή, η κυβέρνηση επιχειρεί αλλαγή του τρόπου διενέργειας των διαγωνισμών για τις δημόσιες οδικές επιβατικές μεταφορές θέτοντας εκτός διαδικασιών τα σημερινά ΚΤΕΛ και ανοίγοντας ταυτόχρονα την αγορά σε λίγες, αλλά μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση παρακάμπτει τον νόμο 4974 που η ίδια ψήφισε και ο οποίος ορίζει σαφέστατα στο άρθρο 14 ότι «η προκήρυξη των διαγωνισμών περιλαμβάνει τις τακτικές υπεραστικές και αστικές γραμμές, σε κάθε περιφερειακή ενότητα ή γεωγραφική περιοχή» και αιφνιδιαστικά στρέφεται στη διενέργεια διαγωνισμών ανά Περιφέρεια.

Ειδικότερα, το υπ. Υποδομών και μεταφορών προτείνει διαγωνισμούς ανά Περιφέρεια με δύο γκρουπ διαγωνιζόμενων, ένα για το Υπεραστικό μεταφορικό έργο και ένα για το Αστικό. Αυτό σημαίνει 12+12 διαγωνιστικές διαδικασίες (Υπεραστικά και αστικά) και όχι διαγωνισμούς κατά νομό σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο.

Άλλωστε, για τον λόγο αυτό, δηλαδή των διαγωνισμών κατά Περιφερειακή Ενότητα (νομό), τα ΚΤΕΛ είχαν συμφωνήσει και είχαν αποδεχτεί το γράμμα του νόμου και ήταν έτοιμα να συμμετάσχουν.

Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR βρέθηκε σήμερα στην ΠΟΑΥΣ (Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών) ζητώντας την άποψη και τη θέση του προέδρου της, Σοφοκλή Φάτσιου (φωτό).

«Όχι. Αυτό που επιχειρείται σήμερα δεν το δεχόμαστε. Είναι ένα μοντέλο αφανισμού των σημερινών ΚΤΕΛ. Όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας γνωρίζουν την προσφορά των λεωφορείων μας, όπως λειτουργούν σήμερα. Εξυπηρετούμε συγκοινωνιακά και το τελευταίο χωριό, μεταφέρουμε μαθητές, στρατιώτες, νοσοκόμους, ακόμη και νοικοκυρές για τα ψώνια τους. Καθημερινά, με συνέπεια και σεβασμό στον επιβάτη», μας αναφέρει ο κ. Φάτσιος για να συμπληρώσει:

«Θέλουμε να είμαστε απολύτως καθαροί και σας γνωστοποιούμε ότι οι δύο Ομοσπονδίες του κλάδου (Υπεραστικών και Αστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ) είναι κάθετα αντίθετες με την επιχειρούμενη ομαδοποίηση σε δύο blocks ανά Περιφέρεια. Η θέση μας αυτή δεν είναι συντεχνιακή, αλλά είναι θέση προστασίας της κοινωνικής συνοχής, της συνδεσιμότητας της περιφέρειας, της ανεμπόδιστης και ομαλής μετάβασης στην εφαρμογή του Κανονισμού και της αναγκαίας ισορροπίας στην αγορά, ώστε να μην εκτοξευτεί το λειτουργικό ρίσκο και διαταραχθεί η εθνική συγκοινωνιακή ασφάλεια».

Στην ερώτησή μας, αν και πως θα αντιδράσουν οι Ομοσπονδίες των ΚΤΕΛ, ο κ. Φάτσιος ήταν σαφής:

«Θέλουμε να γίνουν κατανοητές οι θέσεις μας και οι προτάσεις μας. Διαφορετικά, η καθολική απεργία όλων των υπεραστικών και αστικών ΚΤΕΛ θα πρέπει να θωρείται δεδομένη. Την ευθύνη για την παύση των μεταφορών θα έχει η κυβέρνηση η οποία επιχειρεί μια απότομη και βίαιη αναδιάταξη του συστήματος και τον αφανισμό των σημερινών επιχειρήσεων».

Στην ερώτησή μας, αν ευσταθεί το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι αυτό το μοντέλο -των διαγωνισμών για μεγάλες γεωγραφικές περιοχές είναι αυτό που ακολουθεί η Ευρώπη, ο κ. Φάτσιος υπήρξε κατηγορηματικός:

«Είναι εντελώς λανθασμένο. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Διενεργούνται διαγωνισμοί όχι μόνο κατά μικρές περιοχές και για πόλεις, αλλά ακόμη και για μια μόνο λεωφορειακή γραμμή».

PreviousNext