Το 2024, στην ΕΕ υπήρχαν 737.142 λεωφορεία και πούλμαν (συμπεριλαμβανομένων τρόλεϊ, μίνι λεωφορείων και μίνι πούλμαν), δηλαδή 1,6 λεωφορεία και πούλμαν ανά 1.000 κατοίκους.
Αυτός ο δείκτης παραμένει σταθερός τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους αυξήθηκε σημαντικά την ίδια περίοδο (από 506 το 2014 σε 578 το 2024).
Ο υψηλότερος αριθμός λεωφορείων και πούλμαν ανά 1.000 κατοίκους καταγράφηκε στη Μάλτα (4,6), ακολουθούμενη από το Λουξεμβούργο (4,0) και την Εσθονία (3,7). Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στις Κάτω Χώρες (0,5), στη Γερμανία (1,0) και στην Αυστρία (1,2).
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από τα στοιχεία Μεταφορών που δημοσίευσε η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει ορισμένα ευρήματα από το αναλυτικότερο άρθρο της σειράς “Statistics Explained” σχετικά με τα μέσα των επιβατικών μεταφορών. Κατά μέσο όρο, το 2024 ανανεώθηκε το 5,1% του στόλου λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ. Το ποσοστό ανανέωσης αντιπροσωπεύει τον αριθμό των καινούργιων λεωφορείων που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά προς το σύνολο των οχημάτων (εξαιρουμένων των μεταχειρισμένων).
Στο Λουξεμβούργο ανανεώθηκε το 11,6% του στόλου, στις Κάτω Χώρες το 9,6% και στην Αυστρία το 9,5%. Αντίθετα, στη Βουλγαρία ανανεώθηκε μόλις το 0,7%, στην Πολωνία το 2,4% και στην Ουγγαρία το 2,5%. Οι προσπάθειες βελτίωσης της ποιότητας του αέρα, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές, είχαν θετική επίδραση στο ποσοστό των λεωφορείων και πούλμαν μηδενικών εκπομπών μεταξύ των νέων ταξινομήσεων οχημάτων με την Ελλάδα, στην κατηγορία αυτή -των μηδενικών ρύπων- να βρίσκεται στην κορυφή, χάρη στις αντικαταστάσεις των αστικών Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Συνολικά, στην Ελλάδα πέρυσι ταξινομήθηκαν 874 καινούργια λεωφορεία όλων των κατηγοριών. Σε επίπεδο ΕΕ, το 2024 το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο από εκείνο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων (17,8% έναντι 13,5%), αντιστοιχώντας σε 6.746 νέα λεωφορεία και πούλμαν μηδενικών εκπομπών. Πηγή: Eurostat