Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους τοπικούς επιχειρηματικούς και κοινωνικούς φορείς προσπαθεί με παρεμβάσεις και προτάσεις να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο, με στόχο να «ανασάνουν» οι επιχειρήσεις, αλλά και να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων των επιλιμένιων Δήμων της περιοχής.
Τα θέματα των οδικών υποδομών και μεταφορών της περιφέρειας του Πειραιά απαιτούν ειδικό σχεδιασμό και ανάλυση με χρονοδιάγραμμα, για τις ενέργειες που σχεδιάζονται και δρομολογούνται για την επίλυσή τους, ώστε να εξυπηρετεί τις αυξημένες ανάγκες πέριξ του λιμανιού. Τα παράπονα για την κυκλοφοριακή ταλαιπωρία και τον χαμένο χρόνο από κατοίκους, επισκέπτες, επιβάτες, εργαζομένους και επιχειρήσεις πληθαίνουν διαρκώς.
Το θέμα της διευθέτησης και εφαρμογής μιας κυκλικής κυκλοφοριακής ροής είναι μείζονος σημασίας για τους κατοίκους της πόλης, και τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις, που ευρίσκονται εγκατεστημένες στην ευρύτερη περιοχή. Η χρονική περίοδος αναμονής για την απομάκρυνση των εργοταξίων, μετά και την ολοκλήρωση των έργων του μετρό έχει παρέλθει προ πολλού, χωρίς όμως να έχουν δρομολογηθεί οι απαιτούμενες κυκλοφοριακές αλλαγές. Έχει έρθει, λοιπόν, η ώρα να τεθεί τέλος στις ατέρμονες συζητήσεις των «σχεδίων επί χάρτου» και τους συνεχείς ανασχεδιασμούς, που επιτείνουν το πρόβλημα, σε ένα κυκλοφοριακό δίκτυο ανίκανο, πλέον, να εξυπηρετήσει την διαρκώς αυξανόμενη κίνηση, που δημιουργούν με γεωμετρική πρόοδο οι πολλαπλές δραστηριότητες, τόσο του εμπορικού, όσο και του επιβατικού λιμένα, από την ακτοπλοΐα μας, την κρουαζιέρα και την μεταφορά εμπορευμάτων.
Εστιάζοντας στο πολυσυζητημένο θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ, από το Φάληρο ως τον Πειραιά και τη δημιουργία ενός οδικού άξονα που θα εκτονώσει την κίνηση, στην είσοδο και έξοδο της πόλης, υπενθυμίζεται ότι, το όλο θέμα εκκρεμεί από το 2009, όταν εγκρίθηκε η προμελέτη για την υπογειοποίηση, που ξεκίνησε το 2007 και έναν μήνα αργότερα, παρά το γεγονός, πως υποβλήθηκε η οριστική μελέτη δεν είχε αποτέλεσμα. Το 2020 ξεκίνησε νέα προσπάθεια ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ, αλλά ο προϋπολογισμός προσπερνούσε τις διαδικασίες, με αποτέλεσμα να μην επαρκούν τα κονδύλια, που σημειωτέον ξεκίνησαν από 40 εκ. ευρώ, αυξήθηκαν στα 75 εκ. ευρώ, ενώ πλέον εκτιμάται πως ξεπερνούν τα 100 εκ. ευρώ. Έτσι μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει καμία απολύτως εξέλιξη επί του θέματος, παρά τις αλλεπάλληλες συζητήσεις, περί κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών, με τις συνεχείς παρεμβάσεις τόσο του ΕΒΕΠ, όσο και του Δήμου Πειραιά.