Τροχοί & TIR

ΦΑΤΣΙΟΣ εφ' όλης της ύλης: Διαγωνισμοί, νομοθετικό έργο και τρέχοντα θέματα των ΚΤΕΛ

Η ομιλία του στο 73ο συνέδριο της ΠΟΑΥΣ που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη.
Δευτέρα 02/06/2025 - 11:57
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Αλεξανδρούπολη: Μανώλης Αγριμανάκης

«Τα ΚΤΕΛ είναι ο πιο αξιόπιστος συγκοινωνιακός φορέας της χώρας με συνεχή σκληρή και αδιαμαρτύρητη εργασία. Με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του στόλου, τον επαγγελματισμό και την εμπειρία που μας διακρίνει, τα ΚΤΕΛ θα μπορέσουν να επιβιώσουν στο νέο ευρωπαϊκό περιβάλλον, χωρίς να αλλοιωθεί ο κοινωνικός χαρακτήρας και το κοινωνικό έργο που προσφέρουν. Η συνεχής προσπάθεια για βελτίωση των παρεχομένων προς το επιβατικό κοινό υπηρεσιών, όχι απλά θα συνεχισθεί αλλά και θα κλιμακωθεί περαιτέρω με σκοπό την πλήρη αναβάθμιση του έργου μας». 

Με το αισιόδοξο αυτό μήνυμα, ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Σοφοκλής Φάτσιος άνοιξε την ομιλία του στο 73ο συνέδριο της ΠΟΑΥΣ που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη. 

Εισαγωγικά, ο κ. Φάτσιος αναφέρθηκε στο έργο των ΚΤΕΛ λέγοντας: «Είναι γνωστό σε όλους ότι τα ΚΤΕΛ, ως βασικός φορέας μεταφοράς προσώπων, προσέφεραν και προσφέρουν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, άρτια συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση σε ενδονομαρχιακό και διανομαρχιακό επίπεδο στη χώρα μας, συμβάλλοντας σημαντικά τόσο από εθνικής, κοινωνικής και εκπολιτιστικής απόψεως, όσο και από οικονομικής. Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει την τεράστια προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο. Σε μια περίοδο που η αστυφιλία απειλούσε και απειλεί με αφανισμό την ελληνική ύπαιθρο, τα υπεραστικά ΚΤΕΛ κατόρθωσαν και κατορθώνουν να κρατήσουν ζωντανά τα χωριά μας, ενώ ταυτόχρονα αποτέλεσαν το βασικό «εργαλείο» για την άσκηση, εκ μέρους της Πολιτείας, κοινωνικής πολιτικής. Δίχως την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ επιχορήγηση, τα λεωφορεία μας διακινούν, είτε δωρεάν, είτε έναντι συμβολικού αντίτιμου, μαθητές, φοιτητές, στρατιωτικούς, πολύτεκνους, αστυνομικούς, ΑμεΑ και πλείστες άλλες κατηγορίες πολιτών. Χάρη στο πάθος, το μεράκι και τον επαγγελματισμό των ανθρώπων μας, τα ΚΤΕΛ, σε πείσμα των οικονομικών δεδομένων που περνά η πατρίδα μας και παρά τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται, κατορθώνουν, όχι απλά να επιτελούν στο ακέραιο την αποστολή τους, όχι απλά να επιβιώνουν, αλλά και να αναπτύσσονται».

Επιχειρείται θεσμική ανατροπή του μοντέλου λειτουργίας των ΚΤΕΛ 

Αναφερόμενος στο θέμα των διαγωνιστικών διαδικασιών σημείωσε: Η Κυβέρνηση σε προσαρμογή του Κανονισμού 1370/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που αποτελεί κοινοτικό δίκαιο, θέσπισε το Νόμο 4974/2022, ο οποίος εισάγει στις δημόσιες υπεραστικές οδικές επιβατικές μεταφορές τον ανταγωνισμό, με διαγωνιστικές διαδικασίες, πλην ορισμένων εξαιρέσεων. Αν και η Πολιτεία γνωρίζει την ως άνω λειτουργία και προσφορά των ΚΤΕΛ, δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, με αφορμή την κρίση, αν και τα ΚΤΕΛ δεν προκαλούσαν δημοσιονομικό πρόβλημα στη χώρα, επιχειρεί τη θεσμική και λειτουργική ανατροπή του αξιόπιστου και αποτελεσματικού μοντέλου λειτουργίας των ΚΤΕΛ, που ταυτόχρονα εξασφάλιζε προσιτό οικονομικά σύστημα εξυπηρέτησης των πολιτών και χωρίς κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό. Με τον Ν.4974/2022 επιχειρείται η ανατροπή του υφιστάμενου μοντέλου επιτυχούς λειτουργίας των ΚΤΕΛ και αξιόπιστης εξυπηρέτησης των πολιτών. 

Περισσότερα θα διαβάσετε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Ιουλίου-Αυγούστου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext