Τροχοί & TIR

Νέο Volkswagen Caddy

Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς Volkswagen Caddy παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας συνεχίζοντας μια λαμπρή πορεία 42 χρόνων, με περισσότερα από τρία εκατομμύρια πωλήσεις. Το νέο Cad
Παρασκευή 21/02/2020 - 11:19
Κοινοποίηση στα Social Media
Σημαντικά αναβαθμισμένη εμφανίζεται η 5η γενιά του VW Caddy.
Σημαντικά αναβαθμισμένη εμφανίζεται η 5η γενιά του VW Caddy.

Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς Volkswagen Caddy παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας συνεχίζοντας μια λαμπρή πορεία 42 χρόνων, με περισσότερα από τρία εκατομμύρια πωλήσεις. Το νέο Caddy θα διατίθεται από τα τέλη τους έτους στην αγορά με πολλές αλλαγές και καινοτομίες, τεχνολογία αιχμής, δυναμική σχεδίαση με βάση την πλατφόρμα Modular Transverse Matrix, αποδοτικούς και καθαρούς πετρελαιοκινητήρες, συνδεσιμότητα καθώς και έξι επιπλέον συστήματα ασφαλείας. Επιπρόσθετα, το Caddy Maxi γίνεται ο σύμμαχος του επαγγελματία με τη χωρητικότητά του να φτάνει τις δύο ευρωπαλέτες.

Μοντέρνα σχεδίαση

Το νέο Caddy αισθητικά είναι αρκετά διαφοροποιημένο από το μοντέλο που αντικαθιστά, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρείας τελικά να μας εκπλήσσουν ευχάριστα, δίνοντας έναν πιο δυναμικό και σπορ σχεδιασμό. Στην μπροστινή πλευρά ξεχωρίζει η επανασχεδιασμένη μάσκα, τα λεπτότερα LED φωτιστικά σώματα και η μικρότερη γρίλια ψυγείου. Η οροφή του οχήματος χαμηλώνει όσο πλησιάζει στο πίσω μέρος, δίνοντας έτσι πιο αεροδυναμική αίσθηση. Μάλιστα, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας του οχήματος μειώθηκε από το 0,33 στο 0,30 cd. Το πλάτος του νέου Caddy έχει αυξηθεί κατά 62 χιλιοστά, φτάνοντας τα 1.855 χιλιοστά (χωρίς τους καθρέφτες). Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι πιο λεπτά κάνοντας το πίσω μέρος να δείχνει πολύ στιβαρό και μονοκόμματο. Επίσης, στις εκδόσεις Cargo στην πίσω δίφυλλη πόρτα το τζάμι αντικαθίσταται από μέταλλο, εφόσον το ζητήσει ο πελάτης.

100% νέο εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι στο σύνολό του ανασχεδιασμένο, με τους σχεδιαστές να δίνουν ιδιαίτερη βάση στην εργονομία και την άνεση του οδηγού. Το τιμόνι είναι διαθέσιμο σε επιλογές με απλό πλαστικό, δερμάτινο και δερμάτινο με χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών. Ανάλογα με τις ανάγκες , ο πελάτης μπορεί να το παραγγείλει, είτε με κλειστό είτε με ανοιχτό ντουλάπι στην πλευρά του συνοδηγού. Πάνω από την κεντρική κονσόλα υπάρχει χώρος για την τοποθέτηση εγγράφων και άλλων μικροαντικειμένων. Πρόσθετος χώρος διατίθεται επάνω από το παρμπρίζ, στην αεροπορικού τύπου θήκη. Ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων στον οποίο απεικονίζεται το κοντέρ, το στροφόμετρο, η θερμοκρασία και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Επίσης, ψηφιακά έχουν γίνει τα κουμπιά για τις λειτουργίες φωτισμού και ορατότητας, αντικαθιστώντας τον περιστροφικό διακόπτη. Μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων υπάρχουν δύο υποδοχές USB και εάν ζητηθεί μια επαγωγική βάση φόρτισης smartphone. Τα συστήματα πληροφοριών ψυχαγωγίας του νέου Caddy έχουν οθόνη 6,25, 8,25 ή 10 ιντσών. Πρόκειται για συστήματα τρίτης γενιάς Modular Infotainment Matrix και όλα συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης με ενσωματωμένο eSIM που τους δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης online. Επιπλέον οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ποτηροθήκες καθώς και θήκες για μπουκάλια 1,5 λίτρου.

Βασικές εκδόσεις

Η πέμπτη γενιά του Caddy είναι διαθέσιμη ως έκδοση Cargo (panel van με κλειστή υπερκατασκευή), Kombi με παράθυρα για επιβάτες και σε διάφορες παραλλαγές αυτοκινήτων (MPVs). Οι επιβατικές εκδόσεις είναι διαθέσιμες σε τρία επίπεδα εξοπλισμού «Caddy», «Life» και «Style». Όλες οι εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτρονικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto hold, νέους προβολείς αλογόνου Η7 και φωτισμός Led. Επίσης διατίθενται προαιρετικά και υποβραχιόνια στα καθίσματα.

Ο εξοπλισμός στην έκδοση Life περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16,5 ιντσών, χειροκίνητο κλιματισμό, σύστημα πληροφοριών ψυχαγωγίας με οθόνη 8,25 ιντσών, πτυσσόμενο τραπεζάκι για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ράγες οροφής (μαύρες), προφυλακτήρα στο χρώμα αμαξώματος, ηλεκτρικούς πτυσσόμενους καθρέφτες, αυτόνομη κεντρική κονσόλα με κεντρικά υποβραχιόνια και οσφυϊκή υποστήριξη εμπρός. Πιο πλούσια είναι η έκδοση Style στην οποία οι επιβάτες απολαμβάνουν μια σειρά ανέσεων. Πιο συγκεκριμένα, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, App Connect, ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Control και καλύμματα καθισμάτων σε ArrVelours. Εξωτερικά εξοπλίζεται με ζάντες 17 ιντσών και προαιρετικά με 18, ανάλογα με την επιλογή του πελάτη, προβολείς Led και φώτα Led πίσω, Park pilot, ασημί ράγες οροφής και εξωτερική επένδυση στοιχείων χρωμίου.

Αύξηση διαστάσεων

Η βασική έκδοση του νέου Caddy έχει μήκος 4.501 χιλιοστά, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 93 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αντίστοιχα το μεταξόνιο έχει αυξηθεί, κατά 73 χιλιοστά στα 2.755 χιλιοστά. Το εξωτερικό ύψος έχει μειωθεί στα 1.797 χιλιοστά (25 χιλιοστά), ωστόσο αυξήθηκε το μέγιστο ύψος χώρου φόρτωσης κατά 7 χιλιοστά, στα 1.273 χιλιοστά. Το πλάτος έχει αυξηθεί, στα 1.855 χιλιοστά και το μήκος του χώρου φόρτωσης αυξήθηκε κατά 60 χιλιοστά, στα 1.606 χιλιοστά. Επιπλέον, αυξήθηκε το πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών στα 1. 230 χιλιοστά. Η μέγιστη χωρητικότητα του Caddy με κοντό μεταξόνιο είναι 3.3 κ.μ. Το Caddy Maxi με το μακρύ μεταξόνιο έχει εξωτερικό μήκος 4.853 χιλιοστά, μεταξόνιο 2.970 χιλιοστά και μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης 2.150 χιλιοστά. Η μέγιστη χωρητικότητα του Caddy Maxi ανέρχεται στα 4 κ.μ.

Ένα νέο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι το μήκος των συρόμενων πορτών έχει αυξηθεί από τα 701 στα 844 χιλιοστά. Το δάπεδο του χώρου φόρτωσης καλύπτεται από σκληρή πλαστική επένδυση και διατίθενται έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου. Επιπρόσθετα στην αριστερή πίσω πλευρά έχει τοποθετηθεί πρίζα για την παροχή ρεύματος. Η μια πλαφονιέρα προσφέρει αρκετό φως στο χώρο φόρτωσης, βοηθώντας τον οδηγό στις βραδινές εργασίες.

Πλαίσιο

Το νέο πλαίσιο του Caddy βασίζεται στην πλατφόρμα Modular Transverse Matrix συνδυάζοντας την ευελιξία του επιβατικού αυτοκινήτου με τα πρακτικά πλεονεκτήματα ενός επαγγελματικού οχήματος. Ο εμπρός άξονας χρησιμοποιεί γόνατα McPherson μειώνοντας την απαιτούμενη γωνία στροφής κατά τους ελιγμούς. Ο πίσω άξονας είναι καινούργιος ενσωματώνοντας μια σταθερή ράβδο Panhard που ελέγχεται από έναν οπίσθιο βραχίονα. Επιπλέον τα φύλλα σούστας έχουν αντικατασταθεί από μια κατασκευή με ελικοειδή ελατήρια. Να αναφέρουμε επίσης ότι όλα τα ελαστικά που προσφέρονται για το Caddy θα επιτύχουν την υψηλότερη κατηγορία απόδοσης Α. Ακόμη όλα τα συστήματα ελέγχου, φρένων και ολίσθησης, έχουν σχεδιαστεί και βελτιστοποιηθεί για ιδανική ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.

Συστήματα ασφαλείας

Το Caddy διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, πάνω από δεκαεννιά, ενημερωμένα στις πιο σύγχρονες εκδόσεις τους, εκ των οποίων τα έξι έρχονται για πρώτη φορά στο νέο Caddy. Αναλυτικότερα τα συστήματα αυτά είναι τα εξής.

Travel Assist: Το σύστημα αυτό έχει πρόσβαση σε πολλαπλές λειτουργίες, όπως το Adaptive Cruise Control, και το σύστημα διατήρησης λωρίδας και ενεργοποιείται από διακόπτες στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Με το Travel Assist ο οδηγός μπορεί να απομακρύνει για περίπου δέκα δευτερόλεπτα τα χέρια του από το τιμόνι και το αυτοκίνητο διατηρεί σταθερή την πορεία του. Όταν περάσει ο συγκεκριμένος χρόνος τότε οπτικά και ηχητικά σήματα τον προειδοποιούν να ανακτήσει και πάλι τον έλεγχο. Σε περίπτωση που δεν το κάνει τότε ενεργοποιείται αυτόματα η λειτουργία Emergency Assist και το Caddy σταδιακά ακινητοποιείται.

A.C.C 2.0: Η τελευταία γενιά του Adaptive Cruise Control λειτουργεί πλέον σε όλο το εύρος ταχυτήτων του Caddy και το σύστημα παραμένει ενεργό στη λειτουργία Stop and go, ακόμη και αν το όχημα είναι ακίνητο για δεκαπέντε δευτερόλεπτα, ώστε να μπορεί να επανεκκινήσει το αυτοκίνητο αυτόματα.

Trailer Assist: Το σύστημα αυτό αναλαμβάνει με ασφάλεια να κάνει όπισθεν το Caddy όταν έχει τρέιλερ. Ο οδηγός σταματά στο σημείο που θέλει να παρκάρει και ενεργοποιεί την όπισθεν. Στη συνέχεια εμφανίζεται η τρέχουσα γωνία κίνησης και οι πιθανές γωνίες στη συστοιχία οργάνων. Αυτά υπολογίζονται από αλγόριθμους επεξεργασίας εικόνας που βασίζονται σε δεδομένα από το σύστημα κάμερας οπίσθιας προβολής το οποίο παρακολουθεί και αναλύει τη γωνία άρθρωσης μεταξύ του αυτοκινήτου και του τρέιλερ. Η κατεύθυνση οδήγησης του συνδυασμού αυτοκινήτου - τρέιλερ ρυθμίζεται με αυτόματο έλεγχο του ηλεκτρομηχανικού υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Ο οδηγός το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να πατάει το γκάζι και το φρένο.

Side Assist: Το σύστημα αυτό εξοπλίζεται με έναν αισθητήρα ραντάρ ο οποίος παρακολουθεί την περιοχή στο πλάι και πίσω από το όχημα. Ο οδηγός ενημερώνεται για ό, τι κινείται γύρω από το Caddy μέσω ενός φωτός led στον εξωτερικό καθρέφτη και αναβοσβήνει όταν υπάρχουν αυτοκίνητα. Ακόμη και αν αγνοήσει ο οδηγός την ένδειξη αυτή, τότε, πρέπει να ξεπεράσει την αντίσταση που ασκεί το τιμόνι, μειώνοντας έτσι οποιαδήποτε επικίνδυνη αλλαγή της λωρίδας.

Rear Traffic Allert: Το νέο σύστημα καθιστά ευκολότερη την οπισθοπορεία και τη στάθμευση, καθώς μέσω των ραντάρ εντοπίζει τα στάσιμα και κινούμενα οχήματα όπως επίσης και οχήματα που πλησιάζουν 180 μοίρες από πλάγια, τα οποία είναι ελάχιστα ορατά στον οδηγό. Εάν υπάρχει κίνδυνος πρόσκρουσης τότε σε πρώτο χρόνο παράγεται μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Σε περίπτωση που δεν αντιδράσει ο οδηγός, ενεργοποιούνται τα φρένα αυτόματα.

Emergency Assist: Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο είναι διαθέσιμο με το αυτόματο κιβώτιο DSG και το Travel Assist. Μόλις το σύστημα εντοπίσει ότι ο οδηγός κάνει απότομες κινήσεις στο τιμόνι, επιταχύνει ή φρενάρει απότομα το αμάξι, τότε το σύστημα ενεργοποιεί διάφορα μέτρα για να αναζωογονήσει σταδιακά τον οδηγό και εάν αυτός παραμένει ανενεργός τότε λαμβάνει μια σειρά μέτρων έκτακτης ανάγκης. Το Adaptive Cruise Control εμποδίζει το Caddy να συγκρουστεί με κάποιο άλλο όχημα και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα του. Μόλις ακινητοποιηθεί, γίνεται αυτόματα μια κλήση έκτακτης ανάγκης για να εξασφαλιστεί ότι ο οδηγός θα λάβει γρήγορα ιατρική βοήθεια.

Κινητήρας

Το νέο Caddy είναι διαθέσιμο με τρεις σύγχρονους κινητήρες turbo diesel 2 λίτρων(TDI) που παράγουν από 75 έως 122 ίππους, ένα βενζινοκινητήρα ισχύς 116 ίππων και έναν turbo φυσικού αερίου 1,5 λίτρων (TGI) που παράγει 130 ίππους. Πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων 2021 Euro 6 και διαθέτουν φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο η μείωση της κατανάλωσης φτάνει έως και το 12%. Τα μοντέλα με τον κινητήρα TDI διαθέτουν σύστημα έγχυσης AdBlue δύο σταδίων μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Ο κινητήρας TDI των 102 ίππων θα είναι διαθέσιμος με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και μπροστινή κίνηση. Η έκδοση των 122 ίππων θα ξεκινήσει επιπλέον με την επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων DSG και μπροστινή κίνηση ενώ ως τετρακίνητη έκδοση 4MOTION με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Στο δια ταύτα η νέα-πέμπτη-γενιά του Volkswagen Caddy έχει να παρουσιάσει ένα μοντέλο πληρέστερο από ποτέ, βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Στοχεύοντας στη συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία διανομών με το Caddy Cargo, καθώς επίσης και του τουρισμού με τις επιβατικές εκδόσεις Kombi, προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές πολλαπλά οφέλη και ασύγκριτα πλεονεκτήματα.

PreviousNext