Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικά Volvo σε υπόγεια ορυχεία

Η σουηδική βιομηχανία ορυχείων Boliden γίνεται μία από τις πρώτες στον κόσμο που ξεκινά να χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά για βαριές υπόγειες μεταφορικές εφαρμογές. Σε μεταφορικό έργο που αφ
Τρίτη 04/04/2023 - 11:42
Κοινοποίηση στα Social Media

Η σουηδική βιομηχανία ορυχείων Boliden γίνεται μία από τις πρώτες στον κόσμο που ξεκινά να χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά για βαριές υπόγειες μεταφορικές εφαρμογές. 

Σε μεταφορικό έργο που αφορά υπόγεια εξόρυξη, τα ηλεκτρικά φορτηγά προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως απουσία ρύπων από το σύστημα εξαγωγής, ήσυχη λειτουργία και γενικότερη ασφάλεια στη διάρκεια της εργασίας.

Η βιομηχανία ορυχείων διανύει στις μέρες μας μία περίοδο ραγδαίων αλλαγών, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες μεταβαίνουν σε πιο βιώσιμες μεθόδους εξόρυξης μεταλλευμάτων με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 

Όπως και στα περισσότερα υπόγεια ορυχεία, έτσι και σε αυτά που εκμεταλλεύεται η Boliden, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι υπεύθυνα σε μεγάλο ποσοστό για τις εκπομπές άνθρακα. 

Η εταιρεία έχει δεσμευθεί στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40% μέχρι το 2030.

Η νέα συνεργασία της Boliden με τη Volvo Trucks σημαίνει ότι, σε αρχικό στάδιο, δύο FH Electric θα τεθούν σε λειτουργία στο ορυχείο του Kankberg, λίγο έξω από την πόλη Skelleftea στη βόρεια Σουηδία. Αν όλα τα φορτηγά του συγκεκριμένου ορυχείου διέθεταν ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης, οι εκπομπές CO2 θα μπορούσαν να μειωθούν κατά, τουλάχιστον, 25%. 

Σε πρώτο στάδιο, ένα Volvo FH Electric θα δρομολογηθεί εντός της τρέχουσας χρονιάς, για να μεταφέρει ιμάντες και άλλο εξοπλισμό στο υπόγειο ορυχείο, και στη συνέχεια θα αποκτηθεί ένα ακόμα για τη μεταφορά πετρωμάτων. 

Σε πρακτικό επίπεδο, το μεγάλο πλεονέκτημα της ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης στο συγκεκριμένο μεταφορικό έργο, είναι η δυνατότητα ανάκτησης μεγάλου ποσοστού ενέργειας για τις μπαταρίες στη διάρκεια της κατάβασης η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλες κλίσεις, και άρα δυνατότητα συνεχούς πέδησης και ανακτώμενης ενέργειας.

Στο ίδιο τεύχος #419

PreviousNext