Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Στην πόλη Τatabanya της Ουγγαρίας, πάνω στον γνωστό μας Ε75, κτίζεται ένα μεγάλο parking φορτηγών, το πρώτο στην Ευρώπη που θα διαθέτει παρκίδες και τεχνολογία για την υποδοχή και στάθμευση αυτόνομω
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 06/01/2023 - 08:02
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην πόλη Τatabanya της Ουγγαρίας, πάνω στον γνωστό μας Ε75, κτίζεται ένα μεγάλο parking φορτηγών, το πρώτο στην Ευρώπη που θα διαθέτει παρκίδες και τεχνολογία για την υποδοχή και στάθμευση αυτόνομων (χωρίς οδηγό) φορτηγών.

Στη Γερμανία, ο υπουργός Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών παρευρίσκεται σε σχετική εκδήλωση και χαιρετίζει την ταξινόμηση του πρώτου 40τονου φορτηγού υδρογόνου.

Ο γίγαντας της Ευρωπαϊκής μεταφοράς που ακούει στο όνομα Girteka, παρήγγειλε 600, επαναλαμβάνουμε 600, βαριά ηλεκτρικά φορτηγά Scania.

Στην Ελλάδα, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος ετοίμασε και ισχύει ήδη, το νομικό πλαίσιο για να κινηθούν και στη χώρα μας τα αυτόνομα οχήματα μετά την πιλοτική τους κυκλοφορία στα Τρίκαλα.

Η Hyundai έβγαλε στο δρόμο ένα επίσης αυτόνομο ρομποτικό όχημα που κυκλοφορεί και παραδίδει προϊόντα πόρτα – πόρτα.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω που αποτελούν ένα μικρό δείγμα των τεράστιων εξελίξεων, θα συμφωνήσουμε υποθέτω, ότι το μέλλον ήρθε και είναι εδώ με τις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες του.

Εδώ όμως μπαίνει και το απλοϊκό ερώτημα: Φέρνει λεφτά αυτή η τεχνολογία;

Τίποτα τέτοιο δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα. Για τον απλό λόγο, ότι τα επαγγελματικά οχήματα είναι εργαλεία δουλειάς και πρέπει να συμμετέχουν θετικά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων. Πρέπει να είναι χρηστικά και λειτουργικά (να μην ψάχνουμε φορτιστές), πρέπει ακόμα να έχουν περίοδο απόσβεσης ίδια με αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων, να υποστηρίζονται από σοβαρό service και να είναι φιλικά για τον οδηγό τους ή σωστά καθοδηγούμενα αν δεν έχουν οδηγό.

Προς το παρόν, ναι, παρακολουθούμε και θαυμάζουμε τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία. Αλλά θα επενδύσουμε σε αυτή μόνο όταν θα υπόσχεται κερδοφορία.

PreviousNext