Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Περιμένοντας το τελευταίο 4μηνο

Τρεις μόνο μήνες έχει ακόμη στη διάθεσή της η αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου για να ανακάμψει, μήπως και εξισορροπήσει τις φετινές απώλειες με τις ταξινομήσεις της τελευταίας χρονιάς. Όπως φαί
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 09/10/2022 - 08:08
Κοινοποίηση στα Social Media
ταξινομησεις

Τρεις μόνο μήνες έχει ακόμη στη διάθεσή της η αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου για να ανακάμψει, μήπως και εξισορροπήσει τις φετινές απώλειες με τις ταξινομήσεις της τελευταίας χρονιάς. Όπως φαίνεται παρακάτω, όλες οι κατηγορίες, πλην των βαρέων φορτηγών, εξακολουθούν να φέρουν αρνητικό πρόσημο στη διαφορά τους με πέρυσι.

Προβληματική, όμως, είναι η εικόνα των λεωφορείων και αυτό γιατί, ενώ ο τουρισμός βρέθηκε φέτος στα καλύτερά του, οι πωλήσεις των μεγάλων πούλμαν καταποντίστηκαν και οι λίγες ταξινομήσεις του οκταμήνου -μόλις 151 μονάδες-αφορούν σχεδόν όλες μικρά και μεσαία λεωφορεία.

Αντίθετη είναι η εικόνα στα μεταχειρισμένα, όπου βλέπουμε όλες τις κατηγορίες με αρνητικό πρόσημο, πλην των λεωφορείων που σημείωσαν, οριακή έστω, άνοδο σε σχέση με το περυσινό οκτάμηνο με 615 ταξινομήσεις έναντι 590 πέρυσι.

Οι δύο παράγοντες που ευνόησαν τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων κατά το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 ήταν η διαθεσιμότητα των οχημάτων και, βέβαια, το χαμηλό κόστος κτήσης.

Πληροφορίες, ωστόσο, του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν ότι οι τουριστικοί επιχειρηματίες θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε παραγγελίες καινούργιων λεωφορείων, όμως περιμένουν να «ξεκαθαρίσουν» ορισμένα ζητήματα, όπως είναι η τελική τιμή αγοράς που παραμένει συνδεδεμένη με τον χρόνο παράδοσης (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων), καθώς και οι διαρροές φημών ότι επίκειται επιδότηση και των τουριστικών λεωφορείων.

Επιστρέφοντας στους πίνακες των ταξινομήσεων των φορτηγών αυτοκινήτων και στις κατηγορίες (βαρέα, μεσαία, μικρά) παρατηρούμε το σταθερό προβάδισμα των φορτηγών Mercedes-Benz με σύνολο 151 μονάδων, ακολουθούμενη από τη DAF που ταξινόμησε 55 φορτηγά.

Στην τρίτη θέση η IVECO με 49 ταξινομήσεις. Άξιες προσοχής είναι και οι ταξινομήσεις των ρυμουλκούμενων, όπου η Schmitz κατέχει την πρώτη θέση. Ακολουθεί ο Καούσης με 24 μονάδες και η Lamberet τρίτη με 15 θαλάμους.

Στην κυρίαρχη κατηγορία των LCV, η FIAT έχει εξασφαλίσει σημαντικό προβάδισμα, ώστε να ελπίζει βάσιμα ότι το κλείσιμο της χρονιάς θα τη βρει στην πρώτη θέση.

Τέλος, στις ταξινομήσεις των ταξί παρατηρούμε τη φετινή μεγάλη άνοδο της Toyota που έφτασε τις 90 ταξινομήσεις, πλησιάζοντας τη SKODA που διατηρεί το προβάδισμα με 101 μονάδες. 

PreviousNext