Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Tourrider

Η Mercedes-Benz παρουσίασε το νέο Tourrider για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής. Σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για ένα 100% νέο λεωφορείο, το οποίο δεν βασίζεται σε κανένα άλλο από την υπάρχουσα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 09/11/2021 - 18:12
Κοινοποίηση στα Social Media
Mercedes-Benz Tourrider

Η Mercedes-Benz παρουσίασε το νέο Tourrider για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής. Σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για ένα 100% νέο λεωφορείο, το οποίο δεν βασίζεται σε κανένα άλλο από την υπάρχουσα γκάμα, και είναι το πρώτο που σχεδιάστηκε εξαρχής σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών σε ΗΠΑ και Καναδά.

Σε όλες του τις διαμορφώσεις, το Tourrider είναι ένα τριάξονο, υπερυψωμένο πούλμαν, μήκους 13,72 μέτρων -ή 13,92 συμπεριλαμβανομένου του ειδικά σχεδιασμένου για απορρόφηση ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης προφυλακτήρα. Θα διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Tourrider Business και Tourrider Premium. Στην πρώτη περίπτωση απευθύνεται σε εταιρείες και ιδιοκτήτες που θέλουν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων με τη μέγιστη δυνατή άνεση και πολυτέλεια, ενώ στη δεύτερη, η Mercedes την χαρακτηρίζει «Premium» έκδοση ως το αντίστοιχο της First Class σε ταξίδι με αεροπλάνο.

Αναφορικά με το ντιζάιν, το πιο εύγλωττο χαρακτηριστικό του νέου πούλμαν είναι το χρωμιωμένο πλαίσιο στη μάσκα που περιβάλλει τις γρίλιες και το αστέρι. Τυπική για λεωφορείο της Mercedes είναι και η τραπεζοειδής διάταξη που περιλαμβάνει τα φωτιστικά σώματα στο ίδιο ύψος με τις γρίλιες της μάσκας. Αν και τα περιγράμματα των φώτων είναι τα ίδια, διαφέρουν: στο Tourrider Business τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα σε ξεχωριστές «θήκες» ενώ στο Tourrider Premium υπάρχουν ενιαία, ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο μοντέλο, LED. Το δεύτερο σημείο όπου υπάρχουν οπτικά διαφορές στο αμάξωμα των δύο εκδόσεων, είναι πίσω, όπου το μεν Tourrider Premium έχει τζάμι τραπεζοειδούς σχήματος, με εγκιβωτισμένο το αστέρι, ενώ το Tourrider Business φέρει ένα πάνελ με περσίδες ως φόρο τιμής στα αμερικανικά muscle cars. Ο κατασκευαστής δηλώνει πάντως ότι, η κύρια μέριμνα υπήρξε η άριστη αεροδυναμική συμπεριφορά.

Σαλόνι, εκμετάλλευση

Το σαλόνι διαθέτει μεγάλο ωφέλιμο όγκο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι, το Tourrider Premium προσφέρει μεγαλύτερο κατά 6 εκατοστά ύψος στο εσωτερικό του. Υπάρχει πρόνοια για την τοποθέτηση έως και δύο αμαξιδίων ΑΜΕΑ, με ανελκυστήρα ο οποίος αποθηκεύεται σε χώρο πάνω από τον κινητήριο άξονα. Αποκλειστικά για το Tourrider Premium προσφέρεται –προαιρετικός εξοπλισμός- η τεράστια πανοραμική οροφή Top Sky Panorama, η οποία σε συνδυασμό με τον ambient φωτισμό δημιουργεί ένα πολύ ιδιαίτερο περιβάλλον ειδικά τις βραδινές ώρες. Όλοι οι τύποι καθισμάτων για τους επιβάτες είναι κατασκευής Mercedes-Benz: το Tourrider Business συνδυάζεται με τα Mercedes-Benz Travel Star Eco, ενώ το Premium με τα Travel Star Xtra με επένδυση Luxline, την πιο πολυτελή δηλαδή εκδοχή, που διαθέτει η εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση, οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν ένα πλήρως εξατομικευμένο σαλόνι, αφού μπορούν να επιλέξουν, πέρα από εκατοντάδες χρωματικούς συνδυασμούς, μέχρι και το πάχος της ραφής στα καθίσματα. Διπλές θύρες USB κάτω από όλα τα καθίσματα, καθώς και πρίζες για φόρτιση συσκευών υπάρχουν κάτω από όλα τα διπλά καθίσματα. Το κλιματιστικό οροφής για τους επιβάτες αποδίδει 35 kW, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ξεχωριστή μονάδα των 9 kW.

Θέση οδήγησης, ενεργητική ασφάλεια

Η Mercedes επέλεξε δύο διαφορετικά κόκπιτ για τη θέση οδήγησης: το Cockpit Basic Plus για το Tourrider Business και το Cockpit Comfort Plus για το Tourrider Premium. Διαφέρουν όχι μόνο σε διάκοσμο αλλά και σε σχέδιο και διαμόρφωση, και αμφότερα είναι αντίστοιχα των ευρωπαϊκών πούλμαν της εταιρείας με όλες τις σχετικές ευκολίες όπως λ.χ., ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

 

Πληρέστατα είναι τα νέα οχήματα και σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Υπάρχουν περιμετρικά κάμερες που προσφέρουν θέα 360ο, ενώ ειδικά φώτα όπισθεν βοηθούν σημαντικά το μανουβράρισμα τη νύχτα. Προαιρετικά διατίθεται το γνωστό σύστημα θέασης της τυφλής γωνίας στη δεξιά πλευρά του οχήματος, Sideguard Assist, που έχει δυνατότητα ανίχνευσης (και) πεζών. Μοναδικό για την αμερικανική αγορά λεωφορείου είναι και το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, το ΑΒΑ 5 τελευταίας γενιάς. Πέρα από την ικανότητα ανίχνευσης όχι μόνο κινούμενων αλλά και σταθερών εμποδίων και με τη δυνατότητα αυτόματης πέδησης, το σύστημα αντιλαμβάνεται και διαβάτες και σε περίπτωση που είναι αναγκαίο, μπορεί να εκτελέσει μόνο του το αποκαλούμενο φρενάρισμα πανικού, μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση. Από τον μακρύ κατάλογο των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ξεχωρίζουν τέλος και τα γνωστά Attention Assist καθώς και Lane Assistance. Όλα τα νέα Tourrider συνδυάζονται με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα ΟΜ 471 των 12,8 λίτρων, σε έκδοση ισχύος 450 hp (μέγιστη ροπή 2300 Nm). Και καθώς μιλάμε για Αμερική, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αναμενόμενα αυτόματο, με μετατροπέα ροπής - Allison WTB 500R.

Η αμερικανική πορεία της Daimler Buses

Η Daimler Buses ξεκίνησε να πουλάει πούλμαν της Setra σε ΗΠΑ και Καναδά το 2003 μέσω του δικού της δικτύου. Το 2012 η εταιρεία όρισε την Motor Coach Industries (MCI) ως τον αποκλειστικό διανομέα Setra για την περιοχή. Η συμφωνία έλαβε τέλος το 2018, με την Daimler Buses να ορίζει ως νέο διανομέα την επίσης αμερικανική REV Coach. Τελικά, τον Ιανουάριο του 2020, δημιουργήθηκε η επιχειρηματική μονάδα Daimler Coaches North America, με τους Γερμανούς να αναλαμβάνουν πλέον οι ίδιοι τη διανομή και τη συντήρηση των λεωφορείων τους. Ως εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές θα χρησιμοποιηθούν και oι εκατοντάδες τοποθεσίες της Detroit Diesel Corp. η οποία είναι θυγατρική της Daimler AG στην Αμερική. Το Tourrider δεν βασίζεται σε κανένα υπάρχον μοντέλο, και θα κατασκευάζεται σε νέα γραμμή παραγωγής στο γνωστό εργοστάσιο στην Τουρκία. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων (πολλών) ετών. Τα νέα μοντέλα θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα για το κοινό στις 8 Φεβρουαρίου 2022, στο Τέξας.

Στην παρουσίαση που παρακολουθήσαμε διαδικτυακά, ανακοινώθηκε επίσης από τον πλέον αρμόδιο, τον Till Oberworder επικεφαλής της Daimler Buses, η απόσυρση της Setra από Αμερική και Καναδά. Η απόφαση ελήφθη για δύο απλούς λόγους. Πρώτον η αγορά πολυτελών πούλμαν στην Αμερική είναι πολύ μικρή, στα επίπεδα μιας μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκής αγοράς, και δεύτερον, στις ΗΠΑ (και σε μικρότερο βαθμό στον Καναδά), το όνομα Mercedes-Benz επισκιάζει οτιδήποτε άλλο στην αγορά λεωφορείου, όντας συνυφασμένο με την πολυτέλεια και την κορυφαία ενεργητική ασφάλεια. Όσα λεωφορεία Setra κυκλοφορούν στην αμερικανική ήπειρο θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται από το επίσημο δίκτυο επισκευαστών της εταιρείας.

PreviousNext